حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

مزمور هفتاد و سوم

محقیقن (73 (مزمور را به خود داوید به عنوان سراینده اصلی و نه دریافت کننده منتسب میدانند. دو مزمور (72 (و(127 (به حضرت شلُمو(سلیمان) (836 -796 قبل از میلاد) نسبت داده میشد، هر چند در مزمور (72 (سلیمان موضوع شعر است و روشن نیست که آیا خود آنرا سروده یا مزمور درباره او سروده شده است.  

مزمور هفتاد و سوم 1 .مزمور آساف، هر آینه خد.ا برای (بنی) اسرائیل نیکوست، یعنی برای آنانی که پاکدل هستند 2 .و اما من نزدیک بود که پایهایم از راه منحرف شود، و نزدیک بود که قدمهایم بلغزد 3 .زیرا بر متکبران حسد بردم، چون سلامتی شریران را دیدم 4 .زیرا که (ظاهراً) در مرگ ایشان قیدها نیست، و قوت ایشان مستحکم به نظر میرسد 5 .مثل مردم در زحمت نیستند، و مثل آدمیان مبتلا نمیباشند 6 .بنابراین گردن ایشان به تکبر آراسته است، و ظلم مثل لباس ایشان را میپوشاند 7 .چشمان ایشان از فربهی به در آمده است، و از خیالات دل خود تجاوز میکنند 8 .استهزاء میکنند و حرفهای بد میزنند، و سخنان ظلمآمیز را با صدای بلند میگویند 9 .دهان خود را (برضد) آسمانها باز میکنند، و زبان ایشان همهگیر میشود 10 .پس قوم او بدین جا برمیگردند و آبهای فراوان بدیشان نوشانیده میشود 11 .و ایشان میگویند خد.ا چگونه بداند، و آیا (خد.ای) متعال علم دارد 12 .اینک اینان شریر هستند، که همیشه مطمئن بوده در دولتمندی افزوده میشوند 13 .یقیناً من دل خود را بیهوده پاک پنداشته، و دستهای خود را به پاکی شستهام 14 .و من تمامی روز گرفتار میشوم، و مکافات من هر بامداد حاضر است 15 .اگر میگفتم که چنین سخن گویم، هر آینه بر نسل فرزندان تو خیانت میکردم 16 .چون تفکر کردم که این را بفهمم، در نظر من دشوار آمد 17 .تا به قدسهای خد.ا داخل شدم، آنگاه در آخرت ایشان تأمل کردم 18 .هر آینه ایشان را در جایهای لغزنده گذاردهای، ایشان را به خرابیها خواهی انداخت 19 .چگونه در آنی به هلاکت رسیدهاند، تباه شده از ترسهای هولناک نیست گردیدهاند 20 .مثل خواب کسی چون بیدار شد، ای خد.اوند همچنین چون برخیزی صورت ایشان را ناچیز خواهی شمرد 21 .لیکن دل من تلخ شده بود، و در اندرون خود دلریش شده بودم 22 .و من ابله بودم و معرفت نداشتم، و مثل بهایم نزد تو گردیدم 23 .ولی من دائماً با تو هستم، تو دست راست من را تأیید کردهای 24 .موافق رای خود من را هدایت خواهی نمود، و بعد از این من را به جلال خواهی رساند 25 .کیست برای من در آسمان، و غیر از تو هیچ را در زمین نمیخواهم 26 .اگرچه جسم و دل من زائل گردد، لیکن بنیاد دلم و جوهر من خد.است تا به ابد 27 .زیرا آنانی که از تو دورند هلاک خواهند شد، و آنانی را که از تو منحرف میشوند نابود خواهی ساخت 28 .و اما من را نیکوست که به خد.ا تقرب جویم، بر خد.ا، خد.اوند توکل کردهام، تا همة کارهای تو را بیان کنم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد