حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

شجره نامه حضرت داوود (ع)

Yehuda, son of Jacob.jpg

........................................

حضرت داوود (ع)

زادهح. ۱۰۴۰ قبل از میلاد
بیت‌لحم

ایشای(عبری: יִשַׁי به معنی هدیه خداوند) شخصی از نسل عوبید پسر بوعز و روت است.[۱] ایشای در بیت‌لحم زاده شد.[۲] او هشت پسر داشت که کوچک‌ترین آنها داوود بود که چوپانی رمه‌های پدر خود را انجام می‌داد.[۳] آخرین نوشته‌های راجع به او در ارتباط با پناهگاهی است که داوود برای او از پادشاه موآب درخواست نمود.[۴] نام ایشای در عهد جدید و در نسب‌نامه عیسی آمده است.[۵] چندجا در عهد عتیق نام داوود بن‌ ایشای(پسر ایشای )آمده است.[۶]

بوعز پسر شلمون و راحاب، از بستگان شوهر نعومی بود که در کتاب روت عهد عتیق، نامش به عنوان مردی ثروتمند و صاحب ملک ذکر شده‌است. بزرگ‌ترین پسر او از روت عوبید نام دارد که جدّ داوود است. دشتی منسوب به بوعز، در نزدیکی بیت اللحم یهودیه وجود دارد.

عوبید یا عبید(عبری: עובד به معنی خادم) پسر بوعز و روت[۱] پدر یسی و پدربزرگ داوود بود.[۲] او از سبط یهودا و از نیاکان عیسی بود که نامش در نسب‌نامه وی آمده است.[۳]


شلمون (عبری:סלמון یا שאלמון به معنی «بیوگی») از شخصیت‌های تنخ یهودی و عهد عتیق در انجیل است که نامش در کتاب اول تواریخ و نیز در کتاب روت ذکر شده‌است. شلمون پسر نحشون و نوادهٔ عمیناداب از سبط یهودا بود. او در هنگام خروج کم‌تر از بیست‌سال داشت؛ و نخستین شخص از پسران عمیناداب بود که از رود اردن گذشت.[۱] شلمون پدر بوعز، پدربزرگ عوبید و جد اعلای یسی و داوود بود. نام شلمون در نسب‌نامه عیسی آمده‌است.[۲]


طبق کتاب مقدس عبری ، نهشون (به عبری: וֹן) پسر آمیناداب و برادر الیشوا ، همسر هارون نبی ، رئیس قبیله یهودا در زمان خروج است و وی از نیاکان داوود است. آن را متیو در شجره نامه عیسی ذکر کرده است.

امیناداب شخصیتی که در کتاب پیدایش و انجیل متی ذکر شده است. وی از نیاکان داوود است. آن را متیو در شجره نامه عیسی ذکر کرده است.

بر اساس شجره نامه کتاب پیدایش ، امیناداب فرزند رام بن هسرون بن فریس بن یهودا است و او در زمان حضور بنی اسرائیل در مصر باستان متولد شد. قبیله یهودا ، و همچنین الیشوا را به دنیا آورد که با هارون نبی ازدواج کرد ، بنابراین او پدر زن هارون است.
رام (به عبری:) شخصیتی در کتاب مقدس عبری است. او پسر هزارون و سلف پادشاه داوود است. نسب و فرزندان او در اول تواریخ 2: 9 و روت 4:19 ثبت شده اند. در عهد جدید ، نام وی به عنوان "آرام" (Ἀράμ) و "نشان بده" (Ἀρνὶ) ذکر شده است.
هاسرون (به عبری: רון) ، یک شخصیت کتاب مقدس و پسر پرز پسر یهودا بود. متن موجود در کتاب اعداد حسنون را با پدران قوم بنی اسرائیل روایت می کند. نام Hasrun برای اولین بار در لیست منابع در کتاب پیدایش ذکر شده است که از یعقوب و پسرانش و خانواده های آنها که به مصر باستان رفتند ذکر شده است. همچنین یکی از اجداد پادشاه دیوید است.
پرز (به عبری: רֶץ) و (به انگلیسی: Perez)او پسر یهودا ، پسر یعقوب ، همسرش تامار و دوقلوهای زراع است ، و از او به عنوان یکی از اجداد داود و مسیح مطابق آنچه در انجیل متی و انجیل لوقا و همچنین در کتاب روت ذکر شده است.
یهودا بن یعقوب (به عبری:): وی یکی از دوازده پسر پیامبر یعقوب (اسرائیل) است و نام مادر وی: لیا بین لبان است. و معنای آن ، طبق فرهنگ عبری استرانگ ، این است: معروف یا شادی آور ، و یکی از معانی مربوط به ستایش و شکرگذاری است.

و این دین او را آیین یهودیت نامیدند ، زیرا این جد از پیامبران داوود ، سلیمان و مسیح بود.
یعقوب (به عبری: יַעֲקֹב) یعقوب بن اسحق بن ابراهیم ، یکی از پیامبرانی است که در تورات و قرآن ذکر شده است و طبق برخی روایات و آیات قرآنی ، یعقوب از دین پدربزرگش ابراهیم بود و همین طور پسرانش پس از او. سپس به سرزمین حران نقل مکان کرد و در آنجا با دو دختر عموی خود ازدواج کرد ، وی همچنین دو کنیز داشت و پس از مدتی او و فرزندانش و کسانی که از همسران وی بودند به سرزمین بازگشتند از کنعان ، او در پایان زندگی خود به مصر نقل مکان کرد ، تا زمان مرگ در آنجا زندگی کرد و قرار بود وصیت نامه اش با پدرش اسحاق و پدربزرگ ابراهیم در سرزمین کنعان به خاک سپرده شود.
اسحق (به عبری: יִצְחָק ؛ عربی: اسحاق در قرآن یا اسحاق در تورات ، به معنی "که می خندد"). او پدر فرزندان اسرائیل و از پدرسالاران است.
ابراهیم (به عبری: אַבְרָהָם) ، Avraham تلفظ می شود ، که به معنای پدر والا یا پدر شریف است ، یک پدر بزرگ نسب و یکی از سه پدر یهودیت است ، و یک شخصیت اصلی در مسیحیت ، اسلام و سایر ادیان ابراهیمی است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد